VILLKOR OCH INTEGRITET
BETALSÄTT
Våra säkra och smidiga betalningar sköts av Klarna AB. Du kan välja att betala på flera olika sätt; via kontokort, faktura, delbetalning eller direkt via din internetbank. Sidenkompaniet sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort. Fraktkostnad tillkommer.
LEVERANSER
Din beställning behandlas inom 1-3 arbetsdagar. Produkter som finns i lager levereras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar inom Sverige och 3-5 arbetsdagar inom Europa.
Om en leverans försenas eller inte kan skickas på grund av lagersaldo eller andra orsaker, kommer kunden att informeras om detta så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter att beställningen har gjorts. Kunden har då rätt att avbryta beställningen och/eller få en återbetalning utan extra kostnad.
ÅNGERRÄTT OCH BYTEN
Du har alltid öppet köp i 14 dagar enligt konsumentlagen, www.konsumentlagen.se. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, d.v.s. att den ej är använd och därmed befinner sig i väsentligt oförändrat skick. Eventuella förpackningar skall även bifogas. Vid retur bekostar du själv returfrakten. Så snart vi mottagit din retur och inspekterat den, kontaktas du via mail. Återbetalningen till ditt betalkort sker samtidigt. Vid en eventuell felleverans kontaktar du oss direkt via mail och en retursedel skickas omedelbart till dig. Denna använder du vid din retur. Annan returkostnad ersätts inte. Du ansvarar för varan till dess den kommit tillbaka till Sidenkompaniet. Du har ingen ångerrätt om varan pga sitt skick inte kan återlämnas. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. Byten Du kan byta din vara mot en annan vara. Kontakta oss för Returblankett. Skicka blankett och vara till: Sidenkompaniet Stockholm AB Odengatan 33 11351 Stockholm
REKLAMATION
Önskar du reklamera en vara eller om en vara blivit felexpedierad, mailar du till info@sidenkompaniet.se. Ange ordernummer samt beskriv felets art. Vi återkommer med besked om varan finns inne på lager för byte. Vid returen av din reklamation beskriver du felets art på ”Returblanketten” och sänder tillbaka varan till oss. Du kryssar även för rutan ”Reklamation”. När reklamationen ankommit oss, inspekteras den av Sidenkompaniet och vi kontaktar dig för vidare besked gällande reklamationen. Sidenkompaniet står för returfrakten av reklamationen. Den nya varan skickas normalt inom 1 vecka efter det att vi mottagit din reklamation förutsatt att den finns i lager. Finns ej varan i lager återbetalas beloppet för artikeln till dig. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen: www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Sidenkompaniet Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
ÅTERBETALNING
Kortbetalning Så snart din retur mottagits, inspekterats samt administrerats kontaktas du via mail och beloppet återförs till ditt betalkort.